Den Haag

Madurodam

Madurodam

Duurzaam Meerjaren Onderhouds Plan

Verkerk blijft zich voortdurend inzetten voor innovatie en duurzaamheid om de doelen van onze opdrachtgevers te realiseren. Dit jaar introduceren we met trots het Duurzaam Meerjaren Onderhouds Plan van Verkerk, een allesomvattende duurzame oplossing voor assetmanagers in vastgoed.

Duurzaam onderhoud

Madurodam heeft ervoor gekozen om gebruik te maken van ons Duurzaam MJOP voor het beheer van de gebouwgebonden installaties. Dit biedt de opdrachtgever een helder overzicht van korte, middellange en lange termijn investeringen. De opdracht omvat een nauwkeurige conditiemeting volgens NEN2767, een DMJOP gebaseerd op de Erkende Maatregelenlijst van Rijkvastgoedorganisatie, en advies voor duurzaam onderhoud op alle niveaus.

Hoe gaat dit in zijn werk?

We starten met een inventarisatie van de gebouwgebonden installaties, voeren een gedetailleerde conditiemeting uit en stellen vervolgens een MJOP op, gebaseerd op de erkende maatregelen. Hierna bekijken wat de duurzame alternatieven zijn voor de huidige installaties. Dit advies, in combinatie met een besparingsberekening, bespreken we met de opdrachtgever. Dit alles wordt gedaan met het oog op de duurzaamheidsdoelen van die opdrachtgever.

Langdurige relatie

Bij Madurodam heeft Verkerk al geruime tijd werkzaamheden uitgevoerd, zoals het aanleggen van voedingen, verdelers en modificatieprojecten. Sinds het jaar 2000 hebben we ook een contract voor alle gebouwgebonden klimaatinstallaties. Verkerk fungeert hier als technisch dienstverlener en heeft een langdurige relatie opgebouwd met Madurodam, waarbij we al in een vroeg stadium adviseren over mogelijke renovatieprojecten. Een recent voorbeeld hiervan is onze betrokkenheid bij de nieuwe attractie ‘Hollandse Meesters’.

Energie- en CO2-reductie

Op dit moment zijn we bezig met het adviseren in een Duurzaam Meerjaren Investeringsplan om de HVAC-installaties in optimale conditie te houden, met het oog op energie- en CO2-reductie. Een mooie opdracht waarbij we onze jarenlange expertise inzetten om deze doelstellingen te realiseren.